Стаття 14. Права споживача в разі придбання ним товару
неналежної якості

1. Споживач при виявленні недоліків чи фальсифікації товару
протягом гарантійного терміну в порядку та строки, встановлені
законодавством, і на підставі обов'язкових для сторін правил чи
договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або
виробника: ( Абзац перший частини першої статті 14 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 2779-III ( 2779-14 ) від
15.11.2001 )
а) безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування
витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою;
б) заміни на товар аналогічної марки (моделі, артикулу,
модифікації) належної якості;
в) відповідного зменшення його купівельної ціни;
г) заміни на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу,
модифікації) з відповідним перерахуванням купівельної ціни;
д) розірвання договору та відшкодування збитків, яких він
зазнав.
Стосовно непродовольчих товарів, що були у використанні та
реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства,
вимоги споживача, зазначені у цьому пункті, задовольняються за
згодою продавця.
Згідно з цим пунктом задовольняються вимоги споживача щодо
товарів, термін гарантії на які не закінчився.
2. Вимоги споживача, встановлені пунктом 1 цієї статті,
пред'являються за вибором споживача продавцеві за місцем купівлі
товару, виробнику або підприємству, що виконує їх функції за
місцезнаходженням споживача.
Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача виконують
також створені власником продавця торговельні підприємства та
філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем
товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі
договору. Функції представників підприємств-виробників виконують
їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети,
або підприємства, які виконують вказані вимоги на підставі
договору з виробником.
Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару
зобов'язані інформувати споживача про підприємства, які виконують
вимоги, встановлені пунктами 1 і 2 цієї статті. У разі ненадання
такої інформації вони несуть відповідальність, встановлену
статтями 18 і 23 цього Закону. ( Абзац третій частини другої
статті 14 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2949-III
( 2949-14 ) від 10.01.2002 )
3. Продавець, виробник (підприємство, що виконує їх
функції) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача
і задовольнити його вимоги.
Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять
кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх
функції) та їх повернення споживачеві здійснюються силами і
засобами продавця, виробника (підприємства, що виконує їх
функції).
У разі невиконання цього зобов'язання, а також відсутності
продавця, виробника (підприємства, що виконує їх функції) у
місцезнаходженні споживача доставка і повернення товарів можуть
бути здійснені споживачем за їх рахунок.
4. За наявності товару вимога споживача про його заміну
підлягає негайному задоволенню, а в разі необхідності перевірки
якості - протягом 14 днів або за домовленістю сторін.
У разі відсутності товару вимога споживача про заміну
підлягає задоволенню у двомісячний термін з часу відповідної
заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару у
встановлений термін неможливо, споживач вправі за своїм вибором
пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх
функції) інші вимоги, передбачені підпунктами "а", "в", "г", "д"
пункту 1 цієї статті.
5. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної
марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на
який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.
Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої
марки (моделі, артикулу, модифікації) перерахунок вартості
провадиться виходячи з цін, що діяли на час обміну.
При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі
підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на
час пред'явлення відповідної вимоги, а у разі зниження ціни -
виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за
товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а у
разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в
інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7
днів. ( Абзац третій частини п'ятої статті 14 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 2949-III ( 2949-14 ) від
10.01.2002 )
6. У разі придбання споживачем продовольчих товарів
неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на якісні
товари або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо вказані
недоліки виявлені у межах терміну придатності. При цьому
розрахунки із споживачем провадяться в порядку, передбаченому
частиною третьою пункту 5 цієї статті.
7. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення
недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом 14 днів або за
згодою сторін в інший термін.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з
доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації)
незалежно від моделі. Для цього виробник разом з продавцем
зобов'язані на договірній основі передбачати обмінний фонд
товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів
України. ( Абзац другий частини сьомої статті 14 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 2949-III ( 2949-14 ) від
10.01.2002 )