запровадити мораторій на підвищення цін на всі види лікарських препаратів вітчизняного та закордонного виробництва, що використовуються населенням України та лікувальними закладами. Лікарські препарати вітчизняного виробництва реалізуються за цінами, регульованими державою, лікарські препарати закордонного виробництва за цінами, що склалися станом на 1 липня 2008 р.
Розглянувши зазначений законопроект, Головне управління вважає за доцільне висловити щодо його положень наступне.
Звертаємо увагу, що встановлення на рівні закону мораторію на підвищення цін на всі види лікарських препаратів вітчизняного та закордонного виробництва не узгоджується з пунктом 3 статті 116 Конституції України, згідно з яким забезпечення проведення цінової політики віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України, та статтею 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення», за якою зміна рівня державних фіксованих та регульованих цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг здійснюється в порядку і в строки, що визначаються тими органами, які затверджують або регулюють ціни (тарифи).
Крім того, зазначене положення суперечить також рішенню Конституційного суду України від 2 березня 1999 р. № 2-рп/99 та від 10 лютого 2000 р. № 2-рп/2000. Зауважимо, що на сьогоднішній день урядом здійснюється комплекс заходів щодо регулювання цін на зазначеному ринку. які передбачають державне регулювання цін (встановлення граничних торговельних та/або постачальницько-збутових надбавок (націнок) на вказану продукцію.
У пояснювальній записці автори проекту стверджують, що реалізація проекту закону не вимагає додаткових фінансових витрат, що заперечується змістом ч. 6 ст. 191 Господарського кодексу України, за якою органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування при встановленні фіксованих цін, застосування яких унеможливлює одержання прибутку суб'єктами підприємництва, зобов'язані надати цим суб'єктам дотацію відповідно до закону.
Положеннями законопроекту передбачається, що Закон набуває чинності з дня його опублікування. У цьому зв’язку звертаємо увагу на те, що відповідно до статті 27 Бюджетного Кодексу України до зазначеного проекту закону суб'єктом законодавчої ініціативи мають бути додані пропозиції про видатки, які належить скоротити, та/або пропозиції про джерела додаткових доходів для покриття збільшення видатків.
Крім того, законопроект потребує експертного висновку Міністерства фінансів України щодо визначення вартісної величини впливу на доходну чи видаткову частину бюджетів та для пропозицій щодо доцільності їх прийняття, можливості та терміну.
Bookmarks