Альтернативний особистий комфорт
Спільне використання автомобілів - порятунок від заторів? Сан-Франциско - одне з великих міст світу, яке сильно страждає від заторів
Проливний дощ в Сан-Франциско може змусити навіть завзятих велосипедистів і тих городян, які воліють усюди ходити пішки, подумати, а чи не проїхатися їм у зручній і сухій машині.
Однак все більше і більше мешканців Сан-Франциско вирішують, що купувати автомобіль вони не будуть.
Схема німецької фірми BMW саме для таких. За невелику плату і вступний внесок (39 доларів) BMW почала надавати 70 автомобілів для спільного користування. Паркувати їх спочатку можна буде на 14 стоянках. Планується поступово збільшити число стоянок до ста. Ця схема називається DriveNow – "Їдьте зараз".
Півгодинна поїздка з центру Сан-Франциско в аеропорт коштує на такій машині 12 доларів, що набагато дешевше, ніж 40-50 доларів на таксі.
Більшість машин, які стоять в заторах Сан-Франциско, викидають в повітря шкідливі вихлопні гази.
"Всі машини нашої фірми в Сан-Франциско працюють на електриці", - розповідає Річард Стайнберг, голова проекту DriveNow.
Ініціатори DriveNow працюють спільно зі схемою ParkNow, яка дозволяє водіям замовляти і оплачувати стоянку в місті заздалегідь за допомогою смартфона, таким чином скорочуючи час, який водії проводять за кермом у пошуках стоянки.
А з паркуванням в Сан-Франциско серйозна проблема – на 505 тисяч автомобілів тут є всього 448 000 паркувальних місць.
Переваги
Переваги нової схеми в тому, що вона допомагає зменшити число авто на дорогах.
Припускають, що кожна "загальна" машина заміняє десять машин в особистому користуванні. Машини в спільному користуванні не займають стоянки в місті, оскільки вони більшу частину часу знаходяться в дорозі.
Ці машини не забруднюють навколишнє середовище, не тільки тому, що вони працюють на електриці, але й тому, що їхні водії швидко знаходять місце для стоянки.
Є певні переваги від цієї схеми і для компанії BMW.
"Завдяки схемі DriveNow люди, які відмовляються купувати автомобіль зараз, звикають до BMW. І, може бути, якщо вони пізніше вирішать таки купити машину, їх вибір зупиниться на машині, з якою вони знайомі", – пояснює Річард Стайнберг.Схема спільного використання автомобілів Car2Go існує в багатьох містах світу
Феноменальна популярність
З подібними схемами експериментують і інші виробники автомобіль.
Наприклад, схема концерну Daimler Car2go, яка існує в багатьох містах світу, надає машини для спільного користування разом з фірмою прокату машин Eurocar.
"Все більше і більше людей у великих містах не хочуть мати авто", – говорить представник Car2go Андреас Лео.
"Крім того, в деяких містах світу починають вводити проїзні квитки, які дозволяють людям користуватися не тільки громадським транспортом, але й велосипедами і машинами для спільного користування", – пояснює Андреас Лео.
"Практика спільного використання машин стає повсюдною. Ми вважаємо, що до 2020 року в світі буде 15 мільйонів людей, що використовують автомобілі спільно, і в спільному користуванні будуть знаходитися приблизно 140 тисяч машин", – пророкує консультант фірми Frost and Sullivan Франк Левек.
Ріст міст
За словами Іана Робертсона, який відповідає за маркетинг в BMW, зараз в 30 найбільших містах світу живе приблизно 260 мільйонів осіб, але за 20-30 років у великих містах буде жити 70% населення землі, приблизно сім мільярдів людей.
"Все більше людей у великих містах не хочуть мати машину"
Андреас Лео, Car2Go
"Ми станемо свідками масової міграції у великі міста. Це зажадає альтернативних способів пересування і транспорту", - додає він.
У Сан-Франциско дуже легко повернути машину DriveNow – просто вибираєш одну із стоянок, паркуєшся і йдеш. Не потрібно заповнювати жодних форм, ніякої бюрократії.
Однак переконати величезну кількість людей відмовитися від власних автомобілів буде нелегко.
Тим не менш Франк Левек з фірми Frost and Sullivan на майбутнє дивиться з оптимізмом.
"Споживач зміниться, коли в нього з'явиться альтернатива", – говорить він.
Bookmarks